Skip to content

Zespół SCWEW

Dr Danuta Jankowska – Lider Zespołu

Nauczyciel dyplomowany, posiada 8- letnie doświadczenie jako wicedyrektor publicznej szkoły podstawowej, 5-letnie doświadczenie jako dyrektor przedszkola terapeutycznego, wicedyrektor Niepublicznej Szkoły Podstawowej „Słoneczna Kraina”, wieloletni wykładowca akademicki, doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogiki, logopeda, tyflopedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania do życia w rodzinie, ukończone studia organizacji i zarządzania w oświacie. Od 2005 roku pedagog szkolny wdrażający liczne działania o charakterze profilaktyczno – wychowawczym. Kurator społeczny współpracujący z kuratorami dla nieletnich i dorosłych. Współpracuje z instytucjami wdrażającymi działania z obszaru terapii zajęciowej, arteterapii, pedagogiki specjalnej wraz z jej subdyscyplinami. Pracownik Wyższej Szkoły Administracji w Bielsku – Białej, opiekun praktyk zawodowych z ramienia uczelni. Zajmuje się wdrażaniem innowacji pedagogicznych w przedszkolu terapeutycznym oraz założeń nowego modelu Wczesnego Wspomagania Dziecka i Rodziny. Prowadzi wizyty studyjne zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami w obszarze dydaktycznym, terapeutycznym, opiekuńczym, wychowawczym dyrektorów placówek oświatowych, lekarzy pediatrów, położnych, pracowników MOPS, pracowników GOPS, PCPR, kuratorów, Policji, pracowników szpitali, Domów Pomocy Społecznej dla Dzieci.

Beata Motyka – Ekspert

Nauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej z 34-letnim stażem, dyrektor szkoły publicznej, od 7 lat – wicedyrektor ds. pedagogicznych w Przedszkolu Terapeutycznym „Słoneczna Kraina” w Bielsku-Białej. Od 2020 roku wicedyrektor, a od 1.09.2024 r. dyrektor Niepublicznej Szkoły Podstawowej „Słoneczna Kraina” w Bielsku-Białej. Ukończyła Kurs Kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej z organizacji i zarządzania oświatą, kurs „Lider kompleksowego wspomagania
w szkole i przedszkolu”, liczne kursy, szkolenia, konferencje dotyczące pracy
z uczniami, także z trudnościami w nauce, edukacji włączającej, diagnozy funkcjonalnej, wsparcia międzysektorowego, SCWEW. Współuczestniczyła
w organizowaniu wsparcia metodycznego w powiecie cieszyńskim. Aktywnie brała udział w Projekcie innowacyjno-wdrożeniowym w zakresie oceny funkcjonalnej polegający na badaniu i opracowaniu modelowych rozwiązań na rzecz świadczonego lokalnie międzysektorowego wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin na podstawie metodyki oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia – ICF. Współautor Programu edukacji przedszkolnej dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wieloletni lider Wewnętrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli dotyczące metodyki i organizacji pracy nauczyciela, współpracy z rodzicami. Koordynator projektów unijnych.

Marta Skrzyp – Bigos – Ekspert

Nauczyciel mianowany, magister edukacji wczesnoszkolnej i oligofrenopedagogiki. Od 2008 r. związana jest z pracą w szkolnictwie specjalnym, w placówkach publicznych i prywatnych. Obecnie nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, logopeda i pedagog szkolny w Niepublicznej Szkole Podstawowej „Słoneczna Kraina” w Bielsku-Białej. Specjalista w zakresie Edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera, oligofrenopedagogiki i logopedii z komunikacją alternatywną. Współpracuje z instytucjami wspierającymi rodzinę i dziecko. Przeprowadza prelekcje i wykłady dla rodziców oraz nauczycieli. Uczestniczka wielu konferencji dotyczących niepełnosprawności oraz pasjonatka pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Dorota Cader – Ekspert

Nauczyciel mianowany w Niepublicznej Szkole Podstawowej „Słoneczna Kraina”, zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, logopeda
z glottodydaktyką i terapią pedagogiczną, trener TUS, instruktor gimnastyki korekcyjnej i logorytmiki. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi nie tylko jako nauczyciel i terapeuta, ale również jako dyrektor szkoły podstawowej oraz kierownik placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Ukończyła liczne kursy i szkolenia w zakresie pracy z dziećmi ze spektrum Autyzmu, np. niwelowania zachowań trudnych uczniów, pracy z rodziną, diagnozy potrzeb, trudności w nauce. Opiekun stażu, mentor.

Radosław Iżakiewicz – Ekspert

Mgr wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, oligofrenopedagog, technik Fizjoterapii, Terapeuta i Diagnosta Integracji Sensorycznej I i II stopnia. Bierze udział w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju, Indywidualna Praktyka Fizjoterapeutyczna od 2008 roku, od 2014 roku prywatny Gabinet Terapii i Rehabilitacji Dziecięcej. Od 2020 r. fizjoterapeuta i terapeuta SI w Niepublicznej Szkole Podstawowej „Słoneczna Kraina” w Bielsku-Białej. Współpracuje z Fundacjami, organizacjami wspierającymi rozwój dzieci. Uczestnik wielu szkoleń, kursów, konferencji doskonalących kompetencje zawodowe. Autorska publikacja badawcza z 2018 r. pt. ”Obraz rozwoju zmysłów bazalnych u dzieci w wieku przedszkolnym w środowisku miejskim i wiejskim Podbeskidzia”. Wykłady, prezentacje w oparciu o w/w publikację. Na jej podstawie przygotowany Poradnik dla rodziców pt. „ ABC…Zmysłów”.

Zadania kadry SCWEW:

  • prowadzi pogłębioną diagnozę procesową potrzeb przedszkoli i szkół ogólnodostępnych objętych wsparciem SCWEW,
  • dokonuje bieżącej analizy swoich zasobów w kontekście diagnozowanych potrzeb przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, objętych wsparciem SCWEW,
  • uwzględnia wyniki procesowej diagnozy i bieżącej analizy zasobów SCWEW do planowania i realizacji wsparcia,
  • opracowuje zakres i harmonogram działań,
  • dokonuje zakupu sprzętu specjalistycznego, technologii asystujących i pomocy dydaktycznych, uruchamia wypożyczalnię,
  • monitoruje efektywność realizowanego wsparcia i potrzeby kadry przedszkoli i szkół ogólnodostępnych.

Koordynatorzy ds. edukacji włączającej i współpracy ze SCWEW w placówkach objętych wsparciem SCWEW:

Przedszkole Nr 49 w Bielsku-Białej – mgr Adrianna Kruczek

Szkoła Podstawowa Nr 9 im. Tadeusza Kościuszki w Bielsku-Białej – mgr Lucyna Homa

Szkoła Podstawowa Nr 26 im. Zygmunta Lubertowicza w Bielsku-Białej – mgr Paulina Markowska

Szkoła Podstawowa im. Jana Marka w Pogórzu – mgr Monika Kocman

Przedszkole nr 20 w Cieszynie – mgr Małgorzata Baran

Zadania koordynatora ds. edukacji włączającej i współpracy ze SCWEW:

  • gromadzenie i analiza informacji o potrzebach przedszkola/szkoły ogólnodostępnej w zakresie wsparcia w obszarze włączania,
  • współudział w planowaniu form i zasad współpracy ze SCWEW,
  • opracowywanie harmonogramu działań w przedszkolu/szkole ogólnodostępnej we współpracy z kadrą placówki i SCWEW,
  • promowanie działań wspierających kadrę przedszkola/szkoły w doskonaleniu metod i form pracy w zespole nauczycieli, z grupą/klasą zróżnicowaną, z rodzicami,
  • popularyzowanie idei edukacji włączającej w przedszkolu/szkole i środowisku,
  • koordynowanie w przedszkolu/szkole działań zaplanowanych we współpracy ze SCWEW.

Konsultacje dla kadry pedagogicznej, rodziców, uczniów, dzieci oraz usługi szkoleniowe realizowane są z udziałem zatrudnionych dodatkowo Ekspertów zewnętrznych.